Praktijkondersteuning

Coronavirus

De zorg aan onze patiënten gaat door, rekening houdend met de coronamaatregelen. Zowel op onze locaties als op afstand – via telefonisch contact, videobellen en online behandelingen. Daarbij stellen we de veiligheid van onze patiënten, onszelf en anderen altijd voorop. Samen met uw patiënt bekijken we welke behandelvorm het beste past bij de klachten en situatie

Onze gebouwen zijn zo ingericht dat we veilig kunnen werken binnen onze vestigingen, conform de RIVM-richtlijnen. We kunnen uw patiënt dus gewoon op locatie ontvangen waar dat nodig is, zowel ambulant als in onze klinieken en woonvoorzieningen. Daarbij is er in de afgelopen periode voor de sommige groepen een nieuw evenwicht ontstaan tussen face to face behandelen en digitaal behandelen. Deze verhouding kunnen we ook met de nieuwe coronamaatregelen blijven continueren. Lees hoe we veilige zorg op onze locaties vormgeven.

 

Nieuwe patiënten aanmelden

U kunt uw patiënt gewoon naar ons doorverwijzen. Voor alle onderdelen van Parnassia Groep* geldt dat alle face to face contacten waar mogelijk en nodig plaats kunnen vinden. Voor de Basis ggz geldt dat er momenteel een kortere wachttijd is van gemiddeld 1 week voor een intake gesprek en 2 weken voor een behandeling op locaties in Noord Holland en Rijnmond. In Haaglanden enkele weken langer. Voor alle overige zorg vindt u de actuele wachttijden in ZorgDomein. De wijze waarop je verwijst is niet anders, klik hier voor de mogelijkheden.

Direct aan de slag, zonder wachttijd

We blijven daarnaast ook inzetten op online behandelprogramma’s voor wie dat geschikt is. Geheel online behandeling: via beeldbellen, ondersteund door een app en online module werd al voor de coronacrisis aangeboden, maar is de afgelopen maanden op nog grotere schaal en met succes ingezet. Voor 100% online behandeling is meestal wachttijd. Aanmelden kan via Zorgdomein. Meer informatie.

POH-GGZ bij u in de praktijk

Indien u een POH-GGZ van Indigo (Parnassia Groep) in uw praktijk heeft, dan volgen we in principe dezelfde richtlijnen als voor de ambulante ggz. De POH-GGZ collega´s sluiten zoveel mogelijk aan op de werkwijze in de huisartsenpraktijken.

Wat betekent dit voor de overige zorg van Parnassia Groep?

De crisiszorg is de tijdens de coronacrisis onveranderd door gegaan zoals u van ons gewend bent.

* De volgende merken zijn onderdeel van Parnassia Groep: Indigo, 1nP, Youz, i-psy, PsyQ, Brijder, Reakt, Parnassia en Antes/Bavo Europoort.