Praktijkondersteuning

Coronavirus

Wij zijn blij te melden dat wij de behandelingen op onze poliklinieken en ambulante vestigingen in meer situaties weer mogelijk kunnen maken door versoepeling van de maatregelen. Tijdens de coronacrisis is een deel van onze zorg omgezet naar alternatieve vormen van behandeling zoals online behandelingen, telefonische en emailconsulten en beeldbellen. Onze poliklinische en ambulante locaties zijn steeds open geweest voor patiënten bij wie face to face contact medisch noodzakelijk was. Graag informeren wij u over hoe wij onze zorg de aankomende tijd verder vormgeven.

Wat betekent dit voor uw patiënten?

Vanaf maandag 11 mei worden de volgende patiënten als eerste uitgenodigd om een gesprek op locatie te hebben die:

  • onvoldoende bereikt worden met digitale zorg;
  • ondanks de digitale zorg achteruitgaan;
  • minder herstellen dan verwacht zou mogen worden, met een combinatie van digitaal en face-to-face contacten;
  • zelf aangeven een (sterke) voorkeur voor face to face behandeling te hebben.

Per locatie gelden duidelijke afspraken en richtlijnen om optimale veiligheid aan onze patiënten en medewerkers te garanderen. Voorafgaand aan het bezoek en op locatie worden patiënten hierover geïnformeerd.

Nieuwe patiënten aanmelden

U kunt uw patiënt gewoon naar ons doorverwijzen. Voor alle onderdelen van Parnassia Groep* geldt dat alle face to face contacten waar mogelijk en nodig worden hervat. Voor de Basis ggz geldt dat er momenteel een kortere wachttijd is van gemiddeld 1 week voor een intake gesprek en 2 weken voor een behandeling op locaties in Noord Holland en Rijnmond. In Haaglanden enkele weken langer. Voor alle overige zorg vindt u de actuele wachttijden in ZorgDomein. De wijze waarop je verwijst is niet anders, klik hier voor de mogelijkheden.

Direct aan de slag, zonder wachttijd

We blijven daarnaast ook inzetten op online behandelprogramma’s voor wie dat geschikt is. Geheel online behandeling: via beeldbellen, ondersteund door een app en online module werd al voor de coronacrisis aangeboden, maar is de afgelopen maanden op nog grotere schaal en met succes ingezet. Voor 100% online behandeling is geen wachttijd. Aanmelden kan via Zorgdomein. Meer informatie.

POH-GGZ bij u in de praktijk

Indien u een POH-GGZ van Indigo (Parnassia Groep) in uw praktijk heeft, dan volgen we in principe dezelfde richtlijnen als voor de ambulante ggz. De POH-GGZ collega´s sluiten zoveel mogelijk aan op de werkwijze in de huisartsenpraktijken.

Wat betekent dit voor de overige zorg van Parnassia Groep?

De crisiszorg is de tijdens de coronacrisis onveranderd door gegaan zoals u van ons gewend bent.

* De volgende merken zijn onderdeel van Parnassia Groep: Indigo, 1nP, Youz, i-psy, PsyQ, Brijder, Reakt, Parnassia en Antes/Bavo Europoort.