Cliëntenportaal

Veelgestelde vragen Cliëntenportaal

Hieronder vind je de meest gestelde vragen over ons Cliëntenportaal. Heb je meer vragen? Benader dan de gratis digitale helpdesk.

Zeker. Parnassia Groep voldoet aan strenge afspraken om gegevens veilig te kunnen uitwisselen. Omdat je in het portaal gevoelige gegevens kunt zien, raden wij je aan om altijd uit te loggen en je scherm af te sluiten als je klaar bent met het bekijken van je gegevens. Vooral als je hebt ingelogd op een (openbare) computer die niet van jou is.

Je ontvangt na aanmelding als cliënt van Parnassia Groep een mail met inloggegevens van Engage. Ben je al langer cliënt bij Parnassia Groep? Dan ontvang je informatie over het Cliëntenportaal van je behandelaar zodra je toegang krijgt tot het Cliëntenportaal. Na aanmelding/na activatie van je account door je behandelaar ontvang je een email van Engage met de inloggegevens en kun je aan de slag.

Het gebruik van het Cliëntenportaal is gratis. 

Je krijgt na aanmelding een email van Engage, daarin staan je inloggegevens. Bewaar met name je inlognaam goed.

Je kunt nieuwe inloggegevens opvragen via wachtwoord vergeten via ‘wachtwoord vergeten’ op https://engage.philipsvitalhealth.nl of via je behandelaar.

In het Cliëntenportaal staat privacygevoelige informatie. De SMS-controle is een extra beveiliging om te voorkomen dat iemand anders dan jij inlogt.

Dit is doorgaans op te lossen door eenmalig je cookies te wissen. In de meeste browsers doe je dit via instellingen of geavanceerde instellingen. Start het Cliëntenportaal opnieuw op. Log in en houd je telefoon bij de hand voor de SMS-controle.

Nee op dit moment niet. In de loop van 2023 zal een naastenfunctionaliteit beschikbaar komen zodat anderen kunnen inloggen in je Cliëntenportaal. Uiteraard nadat je daar toestemming voor hebt gegeven.

Je ontvangt een melding van Engage in je mailbox als er een taak voor je is in het Cliëntenportaal.

Na aanmelding wordt bekeken waar je in behandeling komt. Het kan een aantal weken duren voordat je eerste afspraak is ingepland. Zodra deze afspraak bekend is, wordt deze ook in het Cliëntenportaal zichtbaar.

Je behandelaren die actief zijn in jouw Cliëntenportaal zijn te zien in het zorgnetwerk.

Alle behandelaren die onderdeel zijn van het zorgnetwerk in het Cliëntenportaal kunnen je dagboek lezen.

Nee. De chat en het dagboek worden niet elke dag gelezen door je behandelaar. Als je in crisis bent kan je telefonisch om hulp vragen bij je behandelaar of de huisarts.

Voor cliënten van 16 jaar en ouder is een deel van het medisch dossier in te zien onder het tabblad: Documenten.

 

Gratis digitale helpdesk

Voor alle digitale vragen die niet gaan over je behandeling, kun je terecht bij onze Informatieservice, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 15:00 uur via 088-357 13 57 of via het contactformulier. Natuurlijk kun je je vragen ook stellen aan je behandelaar.