Klachten en complimenten

Heb je een klacht, compliment of suggestie? Laat het ons weten! 

Deel je reactie met ons 

Bij Parnassia Groep staat kwaliteit van zorg voorop. Onze collega's doen er alles aan om jou zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het zijn dat je ergens niet tevreden over bent, bijvoorbeeld over de zorg die je krijgt of de manier waarop met jou is omgegaan. 

We willen graag weten wat jij, je familie en vrienden van onze zorg vinden. Door dit met ons te delen, help je ons om onze zorg beter te maken. 

Stuur ons jouw reactie door één van deze contactformulieren in te vullen:
Vraag 
Compliment 
Suggestie 
Klacht 

Klachten over de behandeling 

Klachten kunnen een signaal zijn dat er iets aan de hand is. Ben je niet tevreden, dan willen we dat graag weten. Blijven rondlopen met een klacht lost niets op en kan je behandeling in de weg staan. 

Bespreek jouw klacht 

Als je niet tevreden bent of een klacht hebt, kun je dit bespreken met de medewerker waarmee je contact hebt of met zijn of haar leidinggevende. Zij willen graag met je praten en zullen proberen een oplossing te vinden. Samen met jou wordt de klacht besproken, geregistreerd, onderzocht en er wordt actie ondernomen als dat nodig is. 

Soms kan het gebeuren dat praten met de betrokken persoon niet mogelijk is of niet het gewenste resultaat oplevert. Of misschien wil je liever met iemand anders praten over je klacht. In dat geval kun je contact opnemen met de leidinggevende van de afdeling. 

Meld je klacht 

Je kunt jouw klacht online melden via een reactieformulier. Je kunt ook het papieren klachtenformulier naar ons antwoordnummer sturen (je hoeft hier geen postzegel op te plakken). 

Parnassia Groep 
t.a.v. Klantenreacties 
Antwoordnummer 24680 
2490 WB Den Haag 

Klachtenfunctionaris - hulp en bemiddeling 

Als je hulp nodig hebt bij het indienen van een klacht, kun je terecht bij een klachtenfunctionaris van Parnassia Groep. Zij zijn onafhankelijk en kunnen al je vragen over klachten beantwoorden. 

Wat kan een klachtenfunctionaris voor jou doen? 

De klachtenfunctionaris: 

  • Vertelt je meer over de mogelijkheden om een klacht in te dienen 

  • Helpt je je klacht op papier te zetten 

  • Ondersteunt bij het indienen van de klacht 

  • Bemiddelt bij het vinden van een oplossing 

  • Houd je op de hoogte van het verloop 

  • Verwijst zo nodig door naar andere klachtmogelijkheden 

Patiëntvertrouwenspersoon en familievertrouwenspersoon 

Als je (gedwongen) in een kliniek bent opgenomen of gedwongen ambulante zorg krijgt, kun je praten over je behandeling met de patiëntvertrouwenspersoon (PVP). Hij kan je helpen om dingen op een rijtje te zetten en samen met jou de beste manier vinden om je klacht op te lossen. Voor familie en naasten geldt dat ze contact kunnen zoeken met de familievertrouwenspersoon (FVP). 

 

Klachtencommissie 

Als je rondom je klacht de stappen op deze pagina gevolgd hebt, maar je bent niet tevreden met hoe je klacht is afgehandeld, kun je een schriftelijke klacht indienen bij de klachtencommissie cliënten van Parnassia Groep. Dat kan zowel tijdens als na je behandeling. Je kunt zelf een klacht indienen, maar ook iemand anders kan dit namens jou doen. De klachtenfunctionaris kan je helpen bij het indienen van je klacht. 

De klachtencommissie is een onafhankelijke commissie die geen belangen heeft binnen Parnassia Groep. 

Een klacht buiten de instelling indienen 

Ben je niet tevreden over een klachtafhandeling? In dat geval kan je jouw klacht voorleggen aan een aantal instanties buiten Parnassia Groep. 

De belangrijkste zijn: 

Afhankelijk van de aard van de klacht, wend je je tot het regionaal tuchtcollege, de burgerlijke rechter of de strafrechter. De patiëntenvertrouwenspersoon (PVP), de familievertrouwenspersoon (FVP) of jouw advocaat adviseren je hierbij. 

Hulp nodig? 

Onze afdeling klantenreacties biedt een luisterend oor, geeft je uitleg over de klachtenprocedure of brengt je in contact met een klachtenfunctionaris. Ook bewaken we de termijn van het afhandelen van klachten. 

T: 088 357 76 60 (werkdagen tussen 9.00 en 11.00 uur). Buiten deze tijden is de afdeling Informatieservice bereikbaar tussen 9.00 en 15.00 uur op T: 088 357 13 57