Nieuws

Componence Asset List

26 november 2024

LvGoor200.jpg

Parnassia Groep en Stichting Helpdesk Digitale Zorg slaan de handen ineen om cliënten nóg beter te ondersteunen bij het gebruik van digitale zorgtoepassingen. Op 30 november gaat het vernieuwde Cliëntenportaal live, en dankzij deze samenwerking krijgen cliënten de hulp die ze nodig hebben om hier zelfstandig mee aan de slag te gaan.
 

Digitale zorg makkelijker maken

Voor cliënten met psychische problemen kan digitale zorg een uitkomst zijn, maar ook ingewikkeld. Daarom zorgt deze samenwerking ervoor dat cliënten niet vastlopen. De medewerkers van Helpdesk Digitale Zorg staan klaar om vragen te beantwoorden en op een begrijpelijke manier uitleg te geven, zodat zorgprofessionals zich kunnen focussen op waar zij goed in zijn: het bieden van de beste zorg.

Meer grip op zorg en vertrouwen in digitale middelen

Laura van Goor, bestuurder van Antes, onderdeel van Parnassia Groep: "Het is belangrijk dat cliënten niet alleen toegang hebben tot digitale zorg, maar ook de juiste begeleiding om hiervan te profiteren. Zo kunnen zorgprofessionals zich richten op hun kernwerk: goede zorg bieden." Merlijne Sonneveld, bestuurder van Helpdesk Digitale Zorg, voegt toe: "Met deze samenwerking zorgen we ervoor dat cliënten zelfverzekerd gebruik kunnen maken van digitale zorg en meer regie krijgen over hun zorgtraject."

Wat biedt het vernieuwde Cliëntenportaal?

Met het nieuwe Cliëntenportaal krijgen cliënten toegang tot hun medisch dossier, handige e-healthmodules en de mogelijkheid om te beeldbellen met hun behandelaar. Het is een belangrijke stap in het verder integreren van digitale zorg in de behandelingen van Parnassia Groep. 

 

Merlijne Sonneveld en Laura van Goor