26 juni 2025

Bij Parnassia Groep staat de cliënt centraal- ook in digitale zorg

De zorg digitaliseert in rap tempo. Ook bij Parnassia Groep zien we hierin kansen om de zorg toekomstbestendig te maken. Met de introductie van ons nieuwe cliëntenportaal mQ-Cliënt, hebben we ingezet op een veilige, gebruiksvriendelijke én inclusieve digitale omgeving. Want digitale zorg werkt pas echt goed als álle cliënten mee kunnen doen – ook degenen met minder digitale vaardigheden. 

In samenwerking met Stichting Helpdesk Digitale Zorg (HDZ) zorgen we ervoor dat niemand achterblijft. Digitale zorg vraagt om nieuwe ondersteuning. En dat loont: elke maand sluiten zo’n 2.000 nieuwe gebruikers aan. 

Wat mij aanspreekt in HDZ, is de intrinsieke motivatie, deze mensen willen echt bijdragen aan inclusie. Elk telefoontje is een kans om een client verder digitaal op weg te helpen. 

Wendeline Sjouwerman (projectmanager van mQ Client)

De samenwerking wordt door ons als bijzonder positief ervaren. Wendeline: “Er zit een soort onvoorwaardelijkheid in de hulp die HDZ biedt. Het is niet ‘voor wat hoort wat’. Ze denken echt met je mee – zelfs bij het vinden van deelnemers voor een enquête. De kwaliteit van dienstverlening sluit precies aan bij wat wij nodig hebben.” 

Lees het volledige interview