Cliëntenportaal

Cliëntenportaal

Parnassia Groep werkt met een Cliëntenportaal. In dit Cliëntenportaal kun je 24/7:

  • Toestemming geven voor het delen van gegevens met anderen.*
  • Een deel van je medisch dossier inzien.*
  • Berichten en documenten delen met je behandelaar in een beveiligde omgeving.
  • De ingeplande afspraken inzien.
  • Online met je behandeling aan de slag wanneer jij dat wilt.

* Voor cliënten van 16 jaar en ouder.

Wij vinden het belangrijk om bij te dragen aan de zelfstandigheid en behoud van eigen regie van de mensen die wij zorg en ondersteuning bieden. Daarbij hoort ook toegang tot je eigen informatie. Daarom maken wij gebruik van een Cliëntenportaal. Je kunt inloggen waar en wanneer je maar wilt, op een desktop, tablet of smartphone.

Aan de slag met het Cliëntenportaal

Je ontvangt een mail van Philips Engage nadat je bij ons bent aangemeld. In deze mail staan je inloggegevens voor het Cliëntenportaal van Parnassia Groep. Bewaar deze gegevens goed. Elke keer als je inlogt, krijg je opnieuw een code per sms. Dit is een unieke code. Daarmee controleren we of de  juiste persoon inlogt.

Direct inloggen > Handleiding >  Veelgestelde vragen >

Zelfhulpmodules

In het Cliëntenportaal heb je direct toegang tot een aantal zelfhulpmodules. Zo kun je op een eigen tijd en in een eigen tempo aan de slag met zelfhulpmodules, ook als je behandeling nog niet is gestart.

Inzage medisch dossier

Je hebt recht op inzage in jouw dossier als je ouder bent dan 16 jaar. Het Cliëntenportaal maakt het mogelijk om je dossier in te zien. Je kunt lezen wat de behandelaar heeft vastgelegd over jouw behandeling. Deze informatie deelt de behandelaar met jou en eventueel met naasten, als je daar toestemming voor hebt gegeven. Heb je hier vragen over, bespreek deze dan met je behandelaar. Meer over privacy en jouw dossier.

Pas op met het geven van je gegevens aan anderen

Je kunt jouw gegevens aan anderen laten zien. Bijvoorbeeld aan een familielid of aan een goede vriend die je helpt. Bedenk eerst of je het goed vindt dat iemand anders je gegevens ziet. Geef nooit zomaar je gegevens aan anderen buiten je directe omgeving.

Veelgestelde vragen

Omdat het portaal nog nieuw is hebben we de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.

Veelgestelde vragen >

Gratis digitale helpdesk

Voor alle digitale vragen die niet gaan over je behandeling, kun je terecht bij onze Informatieservice, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 15:00 uur via 088-357 13 57 of via het contactformulier. Natuurlijk kun je je vragen ook stellen aan je behandelaar.