Digitale Zorg
Digitale Zorg
Zo kunnen mensen die op de wachtlijst staan sinds 2023 gebruik maken van Superbrains. Via deze app hebben ze voor de start van de intake en behandeling toegang tot psycho-educatie en zelfhulponderdelen.
Vanaf het moment dat de intake is gedaan geeft ons cliëntenportaal 24/7 toegang tot het eigen medisch dossier, zelfhulpmodules en kan een cliënt communiceren met behandelaren.
Daarnaast hebben we een breed scala aan digitale zorgapplicaties die kunnen worden ingezet als onderdeel van behandelingen, waarmee veel trajecten een meer hybride karakter hebben gekregen.
We gebruiken Miles, dit is een unieke, innovatieve smartwatch en app. Dit ‘slimme’ zorghorloge maakt het mogelijk om cliënten uit de klinieken digitaal te ondersteunen en begeleiden bij het veilig durven aangaan van hun afgesproken vrijheden en hen zorg-op-afstand te bieden.
De meest recente ontwikkeling is het onderzoek naar patterns of life. Dit onderzoek richt zich op het leren herkennen van complexe patronen in het leven van een cliënt die een negatieve of positieve interactie hebben met de psychische problematiek. Dit proces wordt ondersteund met data en applicaties welke worden gegenereerd vanuit onderzoek in een grote referentiegroep.
Al deze ontwikkelingen moeten bijdragen aan het benutten van de kansen van digitale zorg om de uitdagingen van het toenemende personeelstekort het hoofd te bieden en meer cliënten te helpen.