Gesprek met een hulpverlener

Gesprek met een hulpverlener

Een kortdurende behandeling wordt ingezet wanneer de problemen nog niet te groot of te ingewikkeld zijn. Indigo levert voor alle Parnassia Groep organisaties de kortdurende behandeling.

5, 8 of 12 gesprekken

Bij Indigo bestaat een behandeling uit gemiddeld 5, 8, of 12 gesprekken met een hulpverlener. De gesprekken kunnen worden ondersteund met een internetbehandeling en groepstraining. U krijgt inzicht in uw situatie en handvatten waarmee u vervolgens zelf verder kunt.

KOP-model

Indigo hulpverleners zijn geschoold om met het KOP-model te werken. Er wordt gekeken naar

  • de Klacht. Welke klachten zijn er?
  • de Omstandigheden. Wat zijn de positieve en negatieve omstandigheden? 
  • de Persoonlijke stijl. Wat zijn uw persoonskenmerken? Hoe gaat u met de omstandigheden om?

Door het KOP-model krijgt u snel een goed beeld van uw klacht/probleem en hoe u met de omstandigheden omgaat (persoonlijke stijl). De hulpverlener en u maken dan een plan van aanpak op maat. Een behandelaanpak die bij u en uw persoonlijke stijl past. Deze aanpak zorgt ervoor dat u sneller uw gedrag en gewoontes aanpast. Dit zorgt voor een korte én effectieve aanpak van uw klacht.

Afspraak maken?

Wilt u een gesprek met een Indigo-hulpverlener? Vraag uw huisarts om een verwijzing. Heeft u liever direct contact? Neem dan contact op met een Indigo-vestiging bij u in de buurt.