Gesprek met een hulpverlener

Gesprek met een hulpverlener

200x200+formulier+invullen+door+dame+heer+kijkt+toe.png
Een kortdurende behandeling wordt ingezet wanneer de problemen nog niet te groot of te ingewikkeld zijn. Indigo levert voor alle Parnassia Groep organisaties de kortdurende behandeling.

5, 8 of 12 gesprekken

Bij Indigo bestaat een behandeling uit gemiddeld 5, 8, of 12 gesprekken met een hulpverlener. De gesprekken kunnen worden ondersteund met een internetbehandeling en groepstraining. Je krijgt inzicht in je situatie en handvatten waarmee je vervolgens zelf verder kunt.

KOP-model

Indigo hulpverleners zijn geschoold om met het KOP-model te werken. Er wordt gekeken naar

  • de Klacht. Welke klachten zijn er?
  • de Omstandigheden. Wat zijn de positieve en negatieve omstandigheden? 
  • de Persoonlijke stijl. Wat zijn jouw persoonskenmerken? Hoe ga je met de omstandigheden om?

Door het KOP-model krijg je snel een goed beeld van je klacht/probleem en hoe je met de omstandigheden omgaat (persoonlijke stijl). De hulpverlener en jij maken dan een plan van aanpak op maat. Een behandelaanpak die bij jou en je persoonlijke stijl past. Deze aanpak zorgt ervoor dat je sneller je gedrag en gewoontes aanpast. Dit zorgt voor een korte én effectieve aanpak van jouw klacht.

Afspraak maken?

Wil je een gesprek met een Indigo-hulpverlener? Vraag je huisarts om een verwijzing. Heb je liever direct contact? Neem dan contact op met een Indigo-vestiging bij jou in de buurt.