Cliëntenraad
Cliëntenraad
Cliëntenraad
Alle leden hebben persoonlijke ervaring met de zorg of voelen een sterke betrokkenheid bij de cliënten van hun zorgbedrijf. Ze doen dit werk vrijwillig, met veel enthousiasme, om de zorg te verbeteren.
Wat doen de cliëntenraden?
De cliëntenraden denken mee over hoe de zorg bij Parnassia Groep en de zorgbedrijven is geregeld. Ze streven naar de beste zorg en dienstverlening voor alle cliënten. De cliëntenraden hebben een wettelijke rol en volgen het beleid van Parnassia Groep kritisch. Ze geven zowel gevraagd als ongevraagd advies.
De cliëntenraden houden zich bezig met onderwerpen zoals:
- Dienstverlening
- Bereikbaarheid
- Kwaliteit van zorg
- Tevredenheid van cliënten
- Huisvesting
- Voeding
- Geestelijke verzorging
- Recreatie- en ontspanningsactiviteiten
- Voor cliënten geldende regelingen, zoals de klachtenregeling
Ze brengen veelvoorkomende wensen en meningen naar voren bij de zorgmerken en de hele groep. Persoonlijke klachten of wensen worden niet door de raden behandeld; hiervoor zijn de klantenreactiesprocedure en een klachtenregeling beschikbaar.
Jouw mening telt!
Om hun rol goed uit te kunnen voeren, horen de cliëntenraden graag hoe jij en je naasten de zorg (hebben) ervaren. Wij waarderen het enorm als je meedenkt over de zorg. Zelfs als je weinig tijd hebt kun je bijdragen aan het verbeteren van de zorg.
Voor PsyQ, Brijder, Indigo en Triora kun je bijvoorbeeld deelnemen aan een cliëntenpanel. De raadsleden vragen de panelleden af en toe om advies over onderwerpen die vanuit het bestuur. Als dank krijg je een leuke attentie voor je bijdrage. Klik hier voor meer informatie.
Contact met de cliëntenraden
Wil je meer weten over het werk van een cliëntenraadslid of wil je bijdragen aan de verbetering van de zorg? Neem dan contact op met Belinda Kuiper, coachondersteuner van de CCR. De CCR heeft ook een eigen website.