Klachtenregeling
Klachtenregeling
Klacht, compliment of suggestie
Deel je reactie met ons
Bij Parnassia Groep staat kwaliteit van zorg voorop. Onze medewerkers doen er alles aan om jou zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het zijn dat je ergens niet tevreden over bent, bijvoorbeeld over de zorg die je krijgt of de manier waarop met jou is omgegaan.
We willen graag weten wat jij, je familie en vrienden van onze zorg vinden. Door dit met ons te delen, help je ons om onze zorg beter te maken.
Stuur jouw reactie door één van deze contactformulieren in te vullen.
Klachten over de behandeling
Klachten zijn een signaal dat er iets aan de hand is. Ben je niet tevreden, dan willen we dat graag weten. Blijven rondlopen met een klacht lost niets op en kan je behandeling in de weg staan.
Als je niet tevreden bent of een klacht hebt, kun je dit bespreken met de medewerker waarmee je contact hebt of met zijn of haar leidinggevende. Zij willen graag met je praten en zullen proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Samen met jou wordt de klacht besproken, geregistreerd, onderzocht en er wordt actie ondernomen als dat nodig is.
Soms kan het gebeuren dat praten met de betrokken persoon niet mogelijk is of niet het gewenste resultaat oplevert. Of misschien wil je liever met iemand anders praten over je klacht. In dat geval kun je contact opnemen met de leidinggevende van de afdeling.
Je kunt jouw klacht online melden via een reactieformulier
Je kunt ook het papieren klachtenformulier naar ons antwoordnummer sturen (je hoeft hier geen postzegel op te plakken).
Parnassia Groep
t.a.v. Klantenreacties
Antwoordnummer 24680
2490 WB Den Haag
Als je hulp nodig hebt bij het indienen van een klacht, kun je terecht bij een klachtenfunctionaris van Parnassia Groep. Zij zijn onafhankelijk en kunnen al je vragen over klachten beantwoorden.
Wat kan een klachtenfunctionaris voor jou doen?
De klachtenfunctionaris:
- kan je meer vertellen over de klachtmogelijkheden
- kan je eventueel helpen je klacht op papier te zetten
- kan je ondersteunen bij het indienen van de klacht
- kan bemiddelen bij het vinden van een oplossing
- houdt je op de hoogte van het verloop
- verwijst zo nodig door naar andere klachtmogelijkheden
Als je (gedwongen) in een kliniek bent opgenomen of gedwongen ambulante zorg krijgt, kun je praten over je behandeling met de patiëntvertrouwenspersoon (PVP). Hij kan je helpen om dingen op een rijtje te zetten en samen met jou de beste manier vinden om je klacht op te lossen. Voor familie en naasten geldt dat ze contact kunnen zoeken met de familievertrouwenspersoon.
Als je rondom je klacht de stappen op deze pagina gevolgd hebt, maar je bent niet tevreden met hoe je klacht is afgehandeld, kun je een schriftelijke klacht indienen bij de klachtencommissie cliënten van Parnassia Groep. Dat kan zowel tijdens als na je behandeling. Je kunt zelf een klacht indienen, maar ook iemand anders kan dit namens jou doen. De klachtenfunctionaris kan je helpen bij het indienen van je klacht.
De klachtencommissie is een onafhankelijke commissie die geen belangen heeft bij Parnassia Groep.
Ben je niet tevreden over een klachtafhandeling? In dat geval kan je jouw klacht voorleggen aan een aantal instanties buiten Parnassia Groep.
De belangrijkste zijn
Afhankelijk van de aard van de klacht, wend je je tot het regionaal tuchtcollege, de burgerlijke rechter of de strafrechter. De patiëntenvertrouwenspersoon (pvp), de familievertrouwenspersoon (fvp) of jouw advocaat adviseren je hierbij.
Hulp nodig?
Onze afdeling klantenreacties biedt een luisterend oor, geeft je uitleg over de klachtenprocedure of brengt je in contact met een klachtenfunctionaris. Ook bewaken we de termijn van het afhandelen van klachten.
T: 088-357 76 60 (werkdagen tussen 9.00 en 11.00 uur). Buiten deze tijden is de afdeling Informatieservice bereikbaar tussen 9.00 en 15.00 uur op T: 088-357 13 57