Wij lossen uw klacht graag op. Om uw klacht zo snel mogelijk op te lossen, bespreekt u dit met de behandelaar of anders de leidinggevende. Ook kunt u met de patiëntenvertrouwenspersoon (pvp) of Familievertrouwenspersoon (fvp) in gesprek gaan over uw klacht. Bent u dan nog steeds niet naar tevredenheid geholpen? Dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen.

Uiteraard doen we ons uiterste best voor de hoogste zorgkwaliteit en klanttevredenheid. Kijkt u ook even naar onze klachtenregeling. Daar staan stapsgewijs de mogelijkheden die u heeft om een klacht in te dienen.

Bent u na de gesprekken nog steeds niet naar tevredenheid geholpen? Dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de Klachtencommissie Patiënten. Dat kan tijdens uw behandeling bij Parnassia Groep, maar ook na afloop. U kunt zelf een klacht indienen, maar iemand anders kan dat ook namens u doen.

Procedure  schriftelijke klacht indienen

De Klachtencommissie is een onafhankelijke commissie die geen belangen heeft bij Parnassia Groep. De procedure is als volgt.

  • U stuurt uw klacht naar de Klachtencommissie Patiënten. Vervolgens oordeelt deze commissie of de klacht in behandeling wordt genomen.
  • Als de uitspraak daartoe aanleiding geeft, adviseert de Klachtencommissie de Raad van Bestuur de kwaliteit van de zorgverlening te verbeteren. De Raad van Bestuur neemt vervolgens een beslissing over eventueel te nemen maatregelen.
  • U ontvangt de uitspraak van de Klachtencommissie schriftelijk. De betrokken persoon of afdeling krijgt de uitspraak eveneens toegezonden.

In het reglement van de Klachtencommissie staat meer informatie over de procedure.

Wij kennen 3 regio's met ieder een eigen Kamer in de Klachtencommissie.

regio Haaglanden, Monsterseweg 93, 2553 RJ Den Haag
Klachtencie.patientenHaaglanden@parnassiagroep.nl
088- 357 00 80 of 088- 357 00 27

regio Noord-Holland, Postbus 305, 1900 AH Castricum
klachtencommissie-NH@parnassiagroep.nl
088- 358 08 19

regio Rijnmond, Prins Constantijnweg 48 – 54, 3066 TA Rotterdam
klachtencommissie@parnassiagroep.nl
088- 358 50 64