Klacht via Klachtencommissie

Schriftelijke klacht indienen bij Klachtencommissie Cliënten

200x200+dame+onderaan+trap+met+oranje+achtergrond.png

Wij lossen jouw klacht graag op. Om jouw klacht zo snel mogelijk op te lossen, bespreek je dit met de behandelaar of anders de leidinggevende. Ook kun je met de patiëntenvertrouwenspersoon (pvp) of familievertrouwenspersoon (fvp) in gesprek gaan over jouw klacht. Ben je dan nog steeds niet naar tevredenheid geholpen? Dan kun je jouw klacht schriftelijk indienen.

Uiteraard doen we ons uiterste best voor de hoogste zorgkwaliteit en klanttevredenheid. Kijk ook even naar onze klachtenregeling. Daar staan stapsgewijs de mogelijkheden die je hebt om een klacht in te dienen.

Ben je na de gesprekken nog steeds niet naar tevredenheid geholpen? Dan kun je jouw klacht schriftelijk indienen bij de klachtencommissie patiënten. Dat kan tijdens jouw behandeling bij Parnassia Groep, maar ook na afloop. Je kunt zelf een klacht indienen, maar iemand anders kan dat ook namens jou doen.

Schriftelijke klacht indienen

De Klachtencommissie is een onafhankelijke commissie die geen belangen heeft bij Parnassia Groep. De procedure is als volgt.

  • Je stuurt jouw klacht naar de Klachtencommissie Patiënten. Vervolgens oordeelt deze commissie of de klacht in behandeling wordt genomen.
  • Als de uitspraak daartoe aanleiding geeft, adviseert de Klachtencommissie de Raad van Bestuur de kwaliteit van de zorgverlening te verbeteren. De Raad van Bestuur neemt vervolgens een beslissing over eventueel te nemen maatregelen.
  • Je ontvangt de uitspraak van de Klachtencommissie schriftelijk. De betrokken persoon of afdeling krijgt de uitspraak eveneens toegezonden.

In het reglement van de Klachtencommissie staat meer informatie over de procedure.

Klachtencommissie per regio

Wij kennen 4 regio's met ieder een eigen Kamer in de Klachtencommissie.

regio Haaglanden, Monsterseweg 93, 2553 RJ Den Haag
Klachtencie.patientenHaaglanden@parnassiagroep.nl
088 357 00 80 of 088 357 00 27

regio Noord-Holland, Postbus 305, 1900 AH Castricum
klachtencommissie-NH@parnassiagroep.nl
088 358 08 19

regio Rijnmond, Albrandswaardsedijk 74, 3172 AA Poortugaal
klachtencommissie@parnassiagroep.nl
06 16 00 06 70

regio Oost-Nederland, Postbus 62, 6865 Doorwerth.
Klachtencommissie@leokannerhuis.nl