Bespreken met de patiëntenvertrouwenspersoon (PVP)

Bespreken met de patiëntenvertrouwenspersoon (PVP)

200x200+dame+onderaan+trap+met+oranje+achtergrond.png

Ben je opgenomen bij ons ? Of ben je niet opgenomen en krijg je verplichte zorg? De patiëntenvertrouwenspersoon (PVP) kan je helpen met een klacht over jouw behandeling. Hij helpt je zaken op een rijtje te zetten en zoekt met jou naar de beste weg om jouw klacht op te lossen. Ben je niet opgenomen en krijg je  vrijwillige zorg? Dan kun je terecht bij onze klachtenfunctionaris. De PVP is niet in dienst van ons en kan dus volledig onafhankelijk werken. Hij komt op voor jouw belangen en staat altijd aan jouw kant.​​​​​​​

De PVP maakt van jouw hulpvraag een dossier. Daarin neemt hij alleen de persoonsgegevens op die hij nodig heeft om jouw hulpvraag te behandelen. Niemand mag dit dossier inzien behalve de patiëntenvertrouwenspersoon en jijzelf. Meer informatie hierover vind je op de website van de Stichting PVP.

Gedragsregels PVP vernieuwd

Op 1 januari is de wet BOPZ vervangen door de Wet verplicht ggz. Door deze wet krijgt de patiëntenvertrouwenspersoon (pvp) te maken met nieuwe wettelijke taken en gewijzigde werkwijzen. Samen met onder meer cliënten heeft de stichting PVP nieuwe gedragsregels ontwikkeld. Uitgangspunt is nog steeds dat cliënten optimaal ondersteund worden bij het realiseren van hun rechtspositie. Parnassia Groep en alle zorgmerken die hier deel van uitmaken hebben deze gedragsregels mede-ondertekend.

Helpdesk Stichting PVP

Telefoon: 0900 444 88 88
Mail: helpdesk@pvp.nl ​​​​​